Agencija za privredne registre je, tek 3.2.2022. god., objavila tehnička uputstva koja se odnose na sastavljanje finansijskih izveštaja za 2021. godinu i njihovo i dostavljanje kroz Poseban informacioni sistemu za finansijske izveštaje (PIS FI).
Podsećamo, Posebnom informacionom sistemu za finansijske izveštaje (PIS FI) pristupa se preko internet stranice APR-a.
Na našem elektronskom priručniku CD Priprema završnog računa, kao i na sajtu: www.PripremaZavrsnogRacuna.rs (detaljnije o ovom priručniku saznajte klikom na ovaj link) dopunili smo odeljak sa Obrascima sledećim uputstvima:
1) Korisnička uputstva za sastavljanje i dostavljanje svake vrsta zahteva:
- Uputstvo za dostavljanje izjave o neaktivnosti;
- Uputstvo za dostavljanje redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja;
- Uputstvo za dostavljanje redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja i dokumentacije;
- Uputstvo za dostavljanje redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja sa dobrovoljnom revizijom;
- Uputstvo za dostavljanje vanrednog finansijskog izveštaja;
- Uputstvo za dostavljanje posebnog zahteva obveznika;
- Uputstvo za prijavu/odjavu preduzetnika iz evidencije obveznika.
2) Tehničko uputstvo za korišćenje Aplikacije za sastavljanje i dostavljanje finansijskih izveštaja, odnosno dokumentacije;
3) Tehničko uputstvo za potpisivanje dokumenata kvalifikovanim elektronskim potpisom
4) Tehničko uputstvo za elektronsko plaćanje (putem platnih kartica).
Objavljena su i pravila računsko-logičke kontrole finansijskih izveštaja za 2021. godinu:
- Pravila računsko-logičke kontrole finansijskih izveštaja za pravna lica, zadruge i preduzetnike za 2021. godinu
- Pravila računsko-logičke kontrole finansijskih izveštaja za druga pravna lica za 2021. godinu.
Među ovim uputstvima su i sve vrste zahteva putem kojih se mogu dostaviti finansijski izveštaji, odnosno dokumentacija propisana članom 45. Zakona o računovodstvu. Takođe, dostupne su i informacije u vezi zakonskih rokova za njihovo dostavljanje, kao i iznosi promenjenih naknada za obradu i objavljivanje zahteva, i druga uputstva.
Pre sastavljanja i dostavljanja zahteva, APR poziva obveznike da obavezno provere ažurnost podataka u Evidenciji obveznika, kako bi isti, u slučaju potrebe, mogli da budu ažurirani pre započinjanja sastavljanja zahteva.
APR je pozvala i preduzetnike koji su u 2021. god. počeli da vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva da se najpre prijave u tu evidenciju. Preduzetnici koji se već nalaze u Evidenciji obveznika ne treba ponovo da se prijavljuju.
APR je spremna da pruži pomoć u cilju efikasnog podnošenja finansijskih izveštaja, odnosno dokumentacije za 2021. godinu, a kako bi pružena pomoć bila pravovremena i tačna, APR moli obveznike da im se obraćaju putem elektronske pošte, na sledeće i-mejl adrese:
- obveznicifi@apr.gov.rs - za rešavanje reklamacija u vezi sa ažurnošću podataka u Evidenciji obveznika;
- sd@apr.gov.rs - za rešavanje tehničkih pitanja u vezi sa primenom PIS FI APR-a, potpisivanjem zahteva ili dokumentacije;
- finizvestaji@apr.gov.rs - za pojašnjenjem svih drugih izazova sa kojima se obveznici susreću prilikom podnošenja različitih vrsta zahteva.