Počev od 1. juna 2023. god. u Beogradu je startovao novi sistem naplate karata za javni gradski prevoz.
Poslodavci iz Beograda, koji svojim zaposlenima isplaćuju naknade troškova prevoza na račun, a zaposleni sami kupuju mesečne karte, našli su se pred pitanjem: kako će sada „pravdati“ troškove prevoza za dolazak na rad zaposlenih, kada se karta može uplatiti SMS-om, elektronski (putem aplikacije) ili kupovinom papirne karte na nekoliko prodajnih mesta, pri čemu se ne izdaje račun u papirnoj formi?
Kako u tom slučaju obezbediti validnu računovodstvenu ispravu?
Postoji posebna procedura za one poslodavce koji obezbeđuju mesečne karte za sve zaposlene, i tom slučaju se poslodavcu izdaje elektronska faktura, te za njih neće biti problema oko „pravdanja“ računa.
Kako saznajemo, za pravdanje troškova prevoza na rad i sa rada zaposlenih, poslodavci koji naknade isplaćuju zaposlenima na račun, moći će da pravdaju na sledeći način:
Kada zaposleni primi uplatu poslodavca na ime naknade prevoza na svoj račun, može kupiti papirnu mesečnu kartu (na nekom od prodajnih mesta JKP-a „Naplata prevozne usluge Beograd), pri čemu ne dobija nikakav račun, a zatim, dati na uvid poslodavcu, koji kartu skenira i čuva u elektronskom obliku, ili je kopira i odštampa. Takva kopija papirne karte predstavljaće validnu računovodstvenu ispravu.
Napominjemo, pored navedenog, budući da su sada cene mesečnih karata snižene, to će imati uticaja i na oporezivanje naknada koje se isplaćuju zaposlenima.
Detaljno o svemu navedenom pisaćemo u narednom broju (julskom) našeg stručnog časopisa „Računovodstvo i porezi“. Više o ovom časopisu, saznajte klikom na plavi link.